1. Temat: Na tropie przygód ze Scooby Doo
2. Data:
3. Miejsce:
4. Czas: 90min
5. Prowadzący:
6. Grupa docelowa:
7. Zamierzenia:
·
Powtórzenie przez harcerki informacji zdobytych
podczas wcześniejszych zbiórek
·
Nauczenie harcerek współpracy z innymi
·
Zintegrowanie harcerek
·
Nauczenie harcerek rozwiązywania problemów
8. Cel:
·
Powtórzyć informacje zdobyte na wcześniejszych
zbiórkach zastępu i drużyny
·
Nauczyć harcerki współpracy z innymi
·
Zintegrować harcerki
·
Nauczyć harcerki rozwiązywania problemów
9. Cel gry: Celem gry jest rozwiązanie
zagadek, które czekają na harcerki na każdym punkcie. Harcerki po rozwiązaniu
wszystkich zadań dojdą do ducha/potwora, który da im rzecz (przypinki z logiem
Scooby Doo lub cukierki), które „ukradł”. Na każdym punkcie na harcerki będzie
czekać zadanie, przy którym wykonaniu wykazać będą musiały współpracować z
członkami załogi Scooby Doo, która się zgubiła. Dostaną one od nich informacje
za wykonanie zadania. Im do zadania przyłoży się więcej osób tym te informacje
będą bardziej szczegółowe. Na koniec stwór wypowie charakterystyczne zdanie: „Wszystko by mi uszło na sucho gdyby nie te
wścibskie dzieciaki!”
10. Przebieg:
|
Opis
|
Uwagi
|
Załącznik
|
Czas
|
1.
|
Wstęp:
a) Oficjalne
rozpoczęcie zbiórki, przypomnienie o opłaceniu składek oraz inne sprawy
organizacyjne
b) Przeczytanie
wstępu gry i dokładniejsze wytłumaczenie zasad gry
c) Rozejście
się harcerek do punktów
|
Punktowi muszą rozejść się wcześniej do swoich
punktów i powiadomić siebie nawzajem gdzie są.
|
Załącznik 1
|
Ok. 5 min
|
2.
|
Rozpoczęcie gry:
a) Punkt 1 „Velma”
Velma da harcerkom zaszyfrowaną
wiadomość od ducha
b) Punkt 2 „Dophne”
Na punkcie u Dophne trzeba
będzie udzielić pierwszej pomocy. Mianowicie będzie to omdlenie i złamanie
ręki.
c) Punkt 3 „Kudłaty”
Kudłaty nauczy harcerki pląsu
„Okulary wyczesane”
d) Punkt 4 „Fred”
Na tym punkcie zadaniem
harcerek będzie zrobić krótką scenkę o tym jak złapać potwora. Fred w zamian
za to nauczy harcerki węzła kapitańskiego.
e) Punkt 5 „Scooby Doo”
Na punkcie u Scoobiego
dziewczynki przypomną zasady musztry i znaki patrolowe. Po tych znakach dojdą
do punktu 6.
f)
Punkt 6 „Duch”
Na punkcie 6 będzie
przedstawienie całej wiedzy jaką nabyły harcerki podczas tej gry. Czyli
będzie trzeba zapląsać, przedstawić scenkę, udzielić pierwszej pomocy;
|
Kudłaty będzie musiał powiedzieć, że ten pląs dodaje mu siły i to jedyny
sposób na złapanie potwora.
Na punkcie 4 trzeba będzie trzeba zwrócić uwagę na bezpieczeństwo
podczas wykonywania tego zadania.
|
Załącznik 2
2.A.
2.B.
2.C.
2.D.
2.E.
|
Ok. 83 min
|
3.
|
Oficjalne
zakończenie zbiórki
|
|
|
Ok. 2 min
|
11. Załączniki:
1.
„Witajcie przyjaciele, jesteście tu
by nam pomóc. Załoga „Super detektywów” zgubiła się, pomagając nam. Musicie mi
pomóc. Niestety nie jest to takie łatwe, jak się zdaję. Będziecie musiały
wykazać się współpracą i logicznym myśleniem. Tylko w ten sposób mi pomożecie.
Oczywiście wasze starania nie zostaną pominięte. Jak wam się uda, zostaniecie
nagrodzeni. Powodzenia, liczę na was.”
Mister
B
2.
A) Człowiek codziennie stąpa po linie,
linie życia; nad przepaścią, w której czyha na niego śmierć.
Bywa, że przepaść jest ogromna, ale bywa też, że wydaje się
iż przepaści nie ma. Wówczas czujemy się bezpiecznie,
ale nic bardziej mylnego, wtedy spadając, umieramy nagle
i niespodziewanie.
Ezłkwnco ekdznciinc suąpm pk lninc, lninc żrenm; imd pyzcpmśeną, w
ouóycj ezrhm im incgk śancyć. Brwm, żc pyzcpmść jcsu kgykaim, mlc brwm ucż,
żc wrdmjc snę nż pyzcpmśen inc am. Wówezms eztjcar snę bczpncezinc, mlc
ine bmydzncj arlicgk, wucdr spmdmjąe, tancymar imglc n incspkdzncwminc.
(KO-NI-EC-MA-TU-RY)
B) Pierwsza pomoc w przypadku
omdlenia- uniesienie nóg i rak poszkodowanego do góry
Pierwsza pomoc w przypadku
złamania ręki- kończynę górną unieruchomić można najprościej poprzez
podwieszenie jej na chuście trójkątnej lub zawieszeniu na szyi za pomocą
bandaża lub opatrunku Dessaulta, czyli przymocowaniu zranionej kończyny do
klatki. W przypadku złamania kości przedramienia wystarczy unieruchomienie w
krótkiej szynie sięgającej od stawu łokciowego do palców.
C) Okulary wyczesane Chucka Norrisa.
Dzikie spojrzenie Borysa Szyca.
Nie wiedzieliście? To teraz wiecie!
Jestem ochroniarzem w supermarkecie.
Jedno oko na maroko, ale drugie spoko oko.
Lukam, lukam i filuje,
Jak przylukam zatrzymuje.
Dzikie spojrzenie Borysa Szyca.
Nie wiedzieliście? To teraz wiecie!
Jestem ochroniarzem w supermarkecie.
Jedno oko na maroko, ale drugie spoko oko.
Lukam, lukam i filuje,
Jak przylukam zatrzymuje.
D) 1. Utworzyć dwa kółka na linie zawinięte w dwie różne strony. Np. Po
lewej stronie linka zawijana zachodzi za linkę główną a po prawej wychodzi na
wierzch.
2.Skrzyżować pętle i nałożyć na siebie (ale nie do końca) - tak jak przy
tworzeniu ósemki pionierskiej
3.Jednocześnie pociągnąć za wewnętrzene linki każdej z pętli przeciągając
przez sąsiednie kółko tworząc pętle. Węzeł zaciska się.
12. Materiały:
5x kartek papieru A4
3x długopisów
3x bandaże
5m linki
3x
kredy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz